2001.
október 1. hétfő
Másik stáb érkezik az Avidre. Tizenkét óra munkaidőt követelnek,
sőt aláírt szerződést lobogtatnak, délután négyes kezdésről.
A rendező őrjöng, kérdi a producert, miért akarja meggyilkolni
a filmjét. A producer éppen az ellenkezőjét állítja, miszerint
inkább megmenti a produkciót azzal, hogy munkát visz a vágószobába,
és így biztosítja, hogy ne dobják ki a filmet a hosszúra nyúló
utómunkálatok miatt. A megbeszélés eredménye: délután ötkor
kell a vágószobát átadni, és mi választhatjuk meg a napszakot.
A vágó a nappalt kéri.
2001.
október 4. csütörtök
Éjszakai vágás. Reggel Titanic filmfesztivál, egészen délutánig,
hattól vágás. Egyeztetés a másik filmmel. Lassuló munkatempó.
2001.
október 8. hétfő
Ettől a héttől kezdve a Hukkle vágás ideje a hajnali öt és délután
öt óra közötti időszakra esik. A fennmaradó időt át kell engedni
a másik produkciónak.
2001.
október 14. vasárnap
A dramaturg megnézi az összevágott filmet. Tetszik neki, de
a rendező és a vágó nem hisznek neki. Megfogadják: még három
napot dolgoznak rajta, mielőtt kiadnák a kezükből.
2001.
október 17. szerda
Délutánra elkészül a Hukkle első vágott verziója. Ez ugyan még
csak vázlat, durván összeillesztett snittsorrend, és a hang
sincsen még rajta, de a történet érthetőségét már lehet tesztelni
vele. A kiírás azonban estig eltart. Jócskán átlépik az ötórai
turnusváltás idejét. A másik csapat türelmesen vár. Köszönet.
2001.
október 18. csütörtök
A zeneszerző és a hangmérnök megtekinti a filmet. Újabb időpontegyeztetés.
A film a vágóé, rendezői ígéret szerint, hadd trimmeljen. Most
már meg lehet mutatni néhány embernek, ehhez kér a rendező 3
VHS kazettát.
2001.
október 19. péntek
Délelőtt az új gyártásvezető közli a rendezővel, hogy a három
VHS kazetta - az ünnepek miatt - csak jövő hét szerdára lesz
meg. Kis vita után délutánra elkészül az átírás. A laborban
összeállítják a próbahíváshoz a negatívot.
2001.
október 21. vasárnap
Kiderül, hogy a három VHS kazetta közül csak az egyiken található
kép. Vágás közben, a vágószoba gépe másol egy-egy új videokazettát.
Ezeket juttatják el a közvetlen munkatársaknak.
2001.
október 22. hétfő
Schulze Éva is megnézte a filmet. Szerinte érthető a történet,
sőt összeáll a végére a sztori, de az elkészült film mégsem
annyira konkrét, mint a forgatókönyv volt, amit ő nem tart bajnak.
A vágószobában a vágó összébb húzza a snitteket.
2001.
október 23. kedd
Az ünnep ellenére sem áll meg a munka. Néhány jelenetet szűkít
a stáb. Esnek ki a snittek a filmből, gyorsul a mozi. Kegyetlenül
vágják az anyagot. A rendező számára most érkezett el a lemondás
ideje. Nem szabad belegondolni, mennyi munka után válik feleslegessé
egy-egy leforgatott kép. Ha egy snitt nem illeszkedik az egész
film szövetébe, kíméletlenül ki kell vágni. A temetés-jelenetet
kétfelé osztják, így valószínűleg érthetőbbé válik a szerepe
a történetben.
2001.
október 24. szerda
A vágó trimmeli a snitteket. A vágóasszisztens a pénzéért és
a szerződéséért háborog. A rendező a Moképben megbeszél. Egy
timecode-pontos Beta átírást kellene elintézni a film első tíz
percéről. A vágószobában lévő Beta erre nem képes. Délutánra
sok-sok telefonálgatás után sikerül egy másik Beta-magnót szerezni.
Egy kicsit belenyúlunk az utánunk érkezők vágóidejébe. De a
kazettát így sem tudjuk a hangmérnöknek eljutatni.
2001.
október 30. kedd
Most már látszik, hogy az első jelenetet biztosan nem tudjuk
időre leadni a hangnak. Így csúszik a zörejezés időpontja is.
A hangmérnökkel külön megállapodást köt a rendező, hogy a szerződésben
foglalt november 15-ei határidő csak a film második felére vonatkozik,
és ezután párhuzamosan dolgozhatnak novemberben: a vágó és a
zeneszerző - kiegészülve Barna Balázs személyével - az első
jelenettel, a hangmérnök a film további részével. Az első jelenet
ugyanis nagyon időigényes, ritmusra vágott inzertanyag. Ennek
a durván vágott változata van a hangmérnöknél, azt próbálja
szinkronizálni.
vissza