június
1. Péntek
A stáb lejelentkezik a Moképnál. A gyártásvezető
elszámol a pénzzel, a rendező beszámol az eddig végzett munkáról,
és megtárgyalja a következő? szakasz várható eseményeit. Szóba
kerül a film majdani forgalmazása, biztató ígéretek. Muszternézés,
valamint vágókapacitás diszponálása.
2001 június 5. Kedd
A rendező e heti listájáról:
- Vágás - muszternézés Betáról, a script pontosítása, jelenetek
elfogadása
- a hangmérnöknek átadni a kazettákat a hangok szinkronba tételéhez
- winchester vásárlása ( a rendező ragaszkodik hozzá, hogy a
film egy különálló, saját
winchesteren legyen tárolva a film elkészültéig)
- vágóval időpontot egyeztetni
- VHS muszter Bereczki Csabának (producer)
- Trükk (kockázás a kőbányai stúdióban) - gyökér növés a föld
alatt macska bomlását
azonnal a gyökér után elindítani
- Helyszínek megtalálása: - Malom
- Rendőrség
- Dal a film végén - profi énekest megtalálni, szerződtetni
- a konkrét dalt megtalálni
- Internet - Naplót ellenőrizni, a producernek bemutatni Javításokat
elvégezni,
megbeszélni (e-mail, keresőprogramok, frissítés,
stb.)
- Sajtó - VOX
- Pécsi Tv
- PR főnökkel beszélni
- Állatidomár - terepasztalt megbeszélni
2001.
június 7. Csütörtök
Mafilm Média Center. Vágás. Riport a VOX magazinnak Pálfi György
és Pohárnok Gergely. Még tart a beírás az Avid-be, ahol nincs
elég hely. A saját winchestert már egy hónapja nem tudja szállítani
a kereskedő.
2001.
június 8. Péntek
Mafilm média centrum. Vágás.
Sok öröm és sok bosszúság. Például: sehogy sem áll össze a horgásztavas
jelenet. Több megoldást is kipróbál a rendező, mégse stimmel,
az is lehet, hogy nagyrészét ki kell hagyni. Kár volna. Kérdéses
az orvosi rendelős steadycames snitt is. Maradjon, ahogy van,
vagy érdemesebb összevágni? Nehéz kérdések, ráadásul, ahány
megkérdezett, annyi vélemény. A muszteren a méhek egészen sötétek.
Próbát kérünk a labortól. Csak ne kelljen újra venni!
2001.
június 9. Szombat
Mafilm média centrum. Vágás.
2001.
június 11. Hétfő
A Filmlaborból a gyökérnövéses trükkről, a fénymegadótól ennyi
jutott el hozzánk: "Mi ez a fekete-fehér villózás a víz
alatt?" Hát még ez is? Holnap délután nézhetjük meg. El
kell indítani viszont a macska rohadásának kockázását is: három
hétig tízpercenként egy kocka. Minden készen áll, a tetem csak
a kiéheztetett kukacokra vár.
Állatkert. Megbeszélés Huszák Péter állatidomárral a Pálmaház
kávézójában, a vakondok terepasztaláról, valamint a harcsa megtekintése.
2001.június
12. Kedd
Filmlabor. A gyökérnövés szerencsére használható. Nem tökéletes.
Sőt. De ez van, és, úgy tűnik, megmenthető.
Este hatra jön néhány énekes lány az Operett Színházba, hogy
a lakodalom-jelenetben éneklő lány szerepére megtaláljuk a megfelelő
hangot és arcot. De egyikük se nekünk való, ők inkább musical-énekesek,
akik népdalt próbálnak énekelni.
2001. június 13. Szerda
11 és 1 óra között újabb lányok jönnek meghallgatásra a Moképbe.
Köztük már vannak nekünk való, szép hangok, csak egy a baj:
mindannyian túl fiatalok. Lehet, hogy ez nem akadály, de azért
még körül kell nézni. Vannak még jelentkezők, többek között
egy idősebb hölgy is. Valamikor újabb meghallgatást kell tartanunk.
Kinn Kőbányán, a Mokép telephelyén, egy használaton kívüli épület
pincéjében a biológus éppen a terepasztalt készíti a macska
bomlásához. A rendező megtekinti az előkészületeket. A macska
éppen olyan, mint amilyet a filmben altató injekcióval kábítottunk.
Délután már a fahrt is készen van, a megelőző öt-öt másodperc
felvéve, elindul az óránkénti hat kocka exponálása.
2001. június 14. Csütörtök
Kitört a botrány. A producer valami félreértés, félretájékoztatás,
vagy más véletlenszerűség miatt úgy értesül, a kockázógép és
néhánymillió féreg alatt fekvő macskát a film kedvéért ölték
meg. Így az állatvédelmi törvényre hivatkozva, teljes joggal
követeli, álljon le a felvétel. A rendező viszont egyáltalán
nem érti a producer aggodalmát, ő ugyanis tisztában van azzal,
hogy a rohadó macska már Kismacs színre (vagy inkább vászonra)
- lépése előtt holtan hevert valamelyik országúton, majd egy
hűtőben. Az állatvédőknek semmi kifogásuk nem lehet ez ellen
(de ha mégis, szívesen vállalkozik arra, hogy levetíti nekik
Greenaway: Zoo c. filmjét).
Mivel azonban senki nem ért semmit, de senki nem is hallgat
meg senkit, a vita egyre jobban elfajul. A rendező csak azt
kéri, halasszák ezt hétfőre - ugyanis semmi kedve otthagyni
Pécset és az Országos Színházi Találkozót (az ott történtekről
lásd: www.POSZT.hu), de a producer berendeli az egész stábot.
Ha másnap nincs ott a rendező, leáll a film. Keresztbe-kasul
telefonálgatás, de ebből csak a telefontársaságok profitálnak.
2001.
június 15. Péntek
Este 7-kor a Moképben találkozik a producer, a helyettese, a
rendező, az operatőr, a gyártásvezető, az állatidomár (Kismacs
gazdája és Döglöttmacs "gyámja") és a rohasztást felügyelő
biológus. Percek alatt lecsillapodnak a kedélyek, minden tisztázódik
(talán mert kénytelen volt mindenki végighallgatni mindenkit...),
de a producer csak preparátummal engedélyezi tovább folytatni
a trükkfelvételt. Döglöttmacsnak különben is megadta már a neki
is kijáró végtisztességet. Minden elsimul, mindenki mosolyog.
A stáb az egyik producerrel, és az immáron küldetésének végére
ért biológussal csökken.
2001.
június 16. Szombat
Megbeszélés az internetes oldal használhatobbá és szebbé tételéről.
2001.
június 17. Vasárnap
Megbeszélés a logo tervről, melyet a rendező a legfőbb reklámelemnek
kíván használni a film közönség elé jutatásakor.
2001.
június 18. Hétfő
A rendező és az első asszisztens összeül, hogy elkészítse a
következő, utolsónak is mondható etap diszpóját. (Az asszisztens
késik egy órát, de ezt azért csak zárójelben írom, mert hagyott
üzenetet, hogy késni fog, csak nem számolt a stábtelefon köztudottan
csökött üzemelési képességével (na jó, ez a korával jár...),
azzal, hogy bekapcsolt állapotban maximum két óráig bírja töltés
nélkül az aksi. Ebből persze remek vita kerekedett, és szétáradt
az a boldogságos érzés, hogy íme, megint egy újabb munkás hétköznap
a HUKKLE szolgálatában.)
2001.
június 20. Szerda
Népdalénekesek érkeznek a Moképbe. Meghallgatás. Fábián Éva
tanárnő és tanítványai felkészültek a rendező igényeire, a meghatározott
témában minden dalt elénekelnek.
2001.
június 21. Csütörtök
Helyszínkeresés. A Ferencvárosi Malomban nagyon kedvesen fogadnak.
Bemutatják a termelés minden fázisát, gyermekkori gyárlátogatás
hangulata van ennek a helyszínelésnek. Aztán rendőrséget keresünk
Budapest közeli, és falusias környezetbe épített panelirodát.
Csak iskolákat találunk Dunaharaszti, Ócsa tájékán. Hétfőn folytatjuk
a keresést.
Délután találkozik az operatőr és a rendező, és átbeszélik a
forgatást.
2001.
június 22. Péntek
Újabb autózás a főváros környékén. Most Csömör, Gödöllő felé
indulunk. Néhány iskola és rendőrségi épület után találunk valami
elfogadhatót. Apró általános iskola, ahol szerencsénkre éppen
ott tartózkodik a gondnoknő, aki kedvesen útbaigazít minket.
2001.
június utolsó hete
Még mindig a vágás. Miközben folyik az előkészítés, a rendező
próbálja beszervezni a vágót, akivel már tavaly is dolgozott
ezen a filmen. A vágót azonban senki nem diszponálta, és elvállalt
egy hosszabb tv-s munkát. A rendező unszolására mégis szakít
egy kis időt, de el-el bóbiskol a monitor előtt. Ebből származik
a konfliktus: a rendező nagyon aggódik a filmjéért, bizonyos
dolgokat szeretne kipróbálni közösen a vágóval a filmen, hiszen
ő mégis csak egy friss szem, a vágó azonban, ha akarja sem képes
odafigyelni a monitorra napi 8 óra munka után. Sőt, valahogy
úgy érzi, a rendező erőszakoskodik vele, rá akarja kényszeríteni
valamire, ami nem megy. Munka helyett hosszas lelki elemzések,
régi rút történetek, tanúsággal a végükön. Annyi biztos, hogy
a vágóasszisztens bepakolja az összes felvett anyagot a gépbe.
A rendező pedig megvágja magának a kérdéses részeket, hogy a
következő forgatási szakaszra kiderüljenek a gyenge és még javítható
pontok a filmben.
vissza