vissza a főoldalra

2001. november 2.
A rendező levele a gyártáshoz:

Kedves Gergő!

Összeállítottam az ez évi programot. Kérlek, segíts teljesíteni a tervet!

Mindenek előtt el kellene dönteni, melyik cégnél végezzük a scanelést: a Fox-nál, vagy a Front Filmnél. Fel kellene őket kérni próbázásra, mint ahogyan azt megbeszéltük. Marinkás tudja melyik snittről van szó. Kérdezd meg róla, mert módosult a snitt tartalma és hossza. Most kb. 10-12 másodperc. A KGB-vel egyeztetve a jövő héten (5-11-ig) meg kellene történnie, hogy a 12-vel kezdődő héten már tudjunk próbát nézni moziban, és eldőljön ki scannel. Ha ez megvan írhatjuk be a többi snittet. Aztán három hetet kell adni a trükkösöknek, mire visszaadják a winchestert, és vissza lehet írni filmre, aztán labor, aztán nézés. Ha jó, Beta átírás, ha hibás, újra a trükkösökké az anyag. Betáról Avidbe kerül a trükkanyag, és csak ebben az esetben lehet hangutómunkára küldeni a filmet, mert ekkor lesz kockapontos. Tanulság: minél előbb be kell scannelni a kiválasztott snitteket.

Trükksnittek (perc: mp: kocka):
00:26:16 - földrengés, repülő + virág
01:49:15 - eleje főcím
00:11:21 - virág
00.18:15 - kocsma
00:30:00 - macska
00.12.24 - vakondok
01:07:17 - röntgen
00:03:11 - plafon
?:?:? - vége főcím

00:19:10 - virág 2
00:06:07 - virág 3
00:25:11 - virág 4

Virág 2-3-4 labor, gyorsítás trükk.
Aratás snitt - 10%-os nagyítás, labor trükk.
Úszások A-B szalagos vágás.

Négy kockás fényelés.

Be scannelés összesen kb.: 02:50:19
Kiírás összesen kb.: 3:00:12 + főcímek + labortrükk

Időpontok:
Nov. 15. A film leadása a hangnak atmoszférázni. Első jelenet vissza az Avidbe vágni.
Nov. vége zörejszinkron a főisin
Dec. eleje első jelenet a hangnak, hang visszaadja a film többi részét. Trükk beillesztése, utolsó simítások.
Dec. közepe a kész film zörejezve, atmoszférázva a hangnál Beta Sp-n. Negatív vágóknak lábszámlista.

Ahhoz, hogy a filmszemlére bemutatható legyen a film, ezeket az időpontokat be kell tartanunk. Most el kell kezdeni a scannelést!

Technikai részletekről kérdezd Marinkást, és a KGB-t.

Üdvözlettel:
PGy


2001. november 3-10.
A rendező és a dramaturg új forgatókönyvükkel az V. Sundance Közép Európai forgatókönyvírói műhelyen vesznek részt Prágában. Ez idő alatt a vágó pontosítja a vágást. Három VHS három embernél.

2001. november 14. szerda
Délután Schulze Éva, Főiskola. Négy órás gondolkozás után megváltozik a jelenetek sorrendje. Az első lépés a játékfilmesedés felé (Jó-e, eldönthetetlen. Az érthetőség és a filmnyelvi kísérlet ellentmond egymásnak. De valóban nem lehet tudni mennyire érthető. Tesztvetítésre lenne szükség, de hang nélkül csak nagyon szűk kör tudja érteni, és kérdéseinkre válaszolni)

2001. november 15. csütörtök
A leadás napja. Ezt a napot tűzte ki a hangmérnöki szerződés a filmhang leadására. Most cserélnénk - külön alku alapján - a film második felét az első lezörejezett jelenetre. Sem az első jelenet nincs lezörejezve, sem a második részét a filmnek nem tudjuk kiírni Betára. Rossz a technika.

2001. november 16. péntek
Délután kettőkor megjelenik a másik csapat rendezője, Mudruczó Kornél. Vágni szeretne, pedig az ő vágóideje csak ötkor következik. Szerződésről beszél, meg kialvatlanságról, meg határidőről, meg, hogy vissza kell kapnia az eddig elmulasztott vágási órákat. Felhozza, hogy november 15. volt a mi leadási határidőnk, és ő azt hitte, onnantól egész nap tud dolgozni. A rendezőnk közli, hogy nincsenek kész, és a kötött határidő a hangmérnökre a Moképre és rá vonatkoznak csak, semmiképp sem a vágókapacitásra és az időközben odasodródott váltócsapatra. Közli továbbá, hogy a helyzet számunkra is kellemetlen volt eddig, hiszen reggel korán kellett kezdeni, és ötkor már abba kellett hagyni, pedig ez nem egy hivatal, hanem alkotó munka, sőt nem így lett megbeszélve. Kiabálni kezdenek egymással. Hívogatják a producereket, de azok csak hagyják, hogy a rendezők marják egymást. Végül kiegyeznek a kettő órakori váltásban december 20.-ig. Addig a producerek megpróbálják külön gépre szervezni a két csapatot. A HUKKLE végső összerakása úgyis december utolsó hetében lesz. Amikorra minden trükk, minden hang a helyén lesz, és csak a képet kell néhány kockával arrébb húzni.

2001. november 17-19.
Senki nem érti miért volt a tegnapi nagy felhajtás. Vannak napok, amikor fél négy-négyig is eldolgozhatunk, anélkül, hogy a másik film csapata megjelenne. A zenészekkel készül az első jelenet. Samu beszerzet egy jobb számítógépet, melyen a kép is tud futni a hanggal együtt. Szinkronhangok helyett metronómmal mérik a snittek hosszát. De sehogyan sem jön össze a zeneiség a képekkel. A zenét csak a zeneszerzők hallják, olyan bonyolult a ritmusképlet.

2001. november 20. kedd
A leadás napja. De sehogyan sem tudjuk ezen a technikán timecode-pontosan kiírni az elkészített anyagot. A rendező ultimátumára a producerek kibérlik a Filmplus professzionális vágófelszerelését. Megint áll a film alkotói munkája, mert át kell vinni az egyik gépről az anyagot a másikra.

2001. november 21. szerda
Sikerül kiírni az anyagot. A hangmérnöké a Beta.

2001. november 22. csütörtök
A rendező behelyezi a Beta anyagba a trükköket az egyetem vágószobájában.
Összeírják a vágóval a trükksnittek pontos lábszámát, és a laborba küldik előkészítésre, valamint a főcímet negatívvágásra.

2001. november 23. péntek
Ozorára megy a szűkebb stáb előkészíteni a jövő heti forgatást. A rendező mellett a két gyártásvezető száguld az M7-sen Siófok irányába. Galambos Zoli a rendező külön kérésére vállalta el ezt az egy nap forgatást, mert a gyártó stúdióval még nem zárult le csúfos menesztésének ügye. De azért jól megvannak az új gyártással Balika Gergővel. Ozorán a Pipó kávéházban vaddisznópörivel fogadják őket, ettől azonnal otthon érzik magukat. Felkeresik az egy hét múlva játszó színészeket, a rendező ellenőrzi a helyszíneket, és a szereplők állapotát (frizura, ráncok, kedély), az új gyártásvezető pedig ismerkedik a helyszínnel és a körülményekkel. A kávézóban rögtön találkoznak Virág nénivel és Öcsivel, akikkel azonnal letárgyalják a forgatást. Az első út a méhész házába vezet, ahonnan - Feri bá'-tól - még sikerül csak kevés borral eljönni. De a rapsictól már kótyagosan indul este haza a stáb. Az autóban könnyed beszélgetés indul az új gyártásvezető státuszáról a majdani végefőcímen. Megegyezés nélkül.

2001. november 26-27.
Előkészítés, diszponálás szerdára. Rossz időt mondanak.

2001. november 28. szerda
Pótforgatás. Rossz az idő Pesten, de a gyártás nyugtatgat, hogy ki fog sütni a nap, és a jelenetek kapcsolódni fognak a nyári forgatáshoz. Reggel kilenckor mindenki a Pipó kávézóban. Feri bá'-nál kezdünk, a méhész házában forgatunk három közelit. Kevés lámpával, viszonylag új stábbal, a forgatás hatodik típusú kamerájával, most egy moviecam-mel. Lassan rakjuk össze ugyanazt a díszletet, azaz ugyanoda az asztalt, a megnyúlt növényt, ugyanazt a poharat, stb. Ugyanúgy a lámpákat. Aztán makrofahrt, és az első igazi probléma. Virág néni nem hajlandó a méhész házában játszani, már megint megfenyegette a férje. Sőt Feri bá' is ellenünk dolgozott, mert azt találta mondani valamikor a féltékeny férjnek, hogy "egy napig enyém volt az asszonyod". A rendező sem tudja rávenni Virág nénit a forgatásra, ezért felkér egy hasonló termetű asszonyt. Néhány óra csúszással, de megvagyunk. A temetési menethez megépül a sín (már megint csak a szokásos 20 méter - hej ha egyszer több is férne a költségvetésbe), míg a stáb többi része ebédel. Na ekkor kéne kisütnie a napnak, ami akarózik, de mégse. Aztán később megtudjuk, hogy Bécstől Budapestig csak Ozorán nem sütött a nap. Majd a Pohárnok összefényeli. Aztán Tsz-konyha, néhány apró inzert. Csak a ruha nem stimmel, de ez csak a vágásnál derül ki. Pótsnitt a pásztorlányról. Fekete blende felvétele. És mire véget ér a munkaidő, éppen elfogy a forgatás elején engedélyezett 22500 méter nyersanyag. És most már nincs több forgatás a Hukkle című filmhez.

2001. november 30. péntek
Este a Fox-nál szkennelés. A 35 mm-es filmet ekkor alakítják át digitális, nagyfelbontású képpé, másodpercenként hat kockás sebességgel. Az operatőr kicsit fényel a negatív standard értékéhez képest. Legnagyobb csodálkozásunkra a filmlabor nem vágta össze a főcímet, hanem csak egymás után ragasztotta a kiválasztott snitteket csapótól kifutásig. A rendezőnél ugyan ott a lábszámlista, mégis nagyon amatőrnek tűnik így a dolog. Valahogy úgy néz ki, mint elegáns étteremben kicsomagolni a hagymát és a szalonnát. Többet szkennelünk, több winchester kell - a szervezetlenséget meg kell fizetni.

vissza