vissza a főoldalra

2001. október 1. hétfő
Másik stáb érkezik az Avidre. Tizenkét óra munkaidőt követelnek, sőt aláírt szerződést lobogtatnak, délután négyes kezdésről. A rendező őrjöng, kérdi a producert, miért akarja meggyilkolni a filmjét. A producer éppen az ellenkezőjét állítja, miszerint inkább megmenti a produkciót azzal, hogy munkát visz a vágószobába, és így biztosítja, hogy ne dobják ki a filmet a hosszúra nyúló utómunkálatok miatt. A megbeszélés eredménye: délután ötkor kell a vágószobát átadni, és mi választhatjuk meg a napszakot. A vágó a nappalt kéri.

2001. október 4. csütörtök
Éjszakai vágás. Reggel Titanic filmfesztivál, egészen délutánig, hattól vágás. Egyeztetés a másik filmmel. Lassuló munkatempó.

2001. október 8. hétfő
Ettől a héttől kezdve a Hukkle vágás ideje a hajnali öt és délután öt óra közötti időszakra esik. A fennmaradó időt át kell engedni a másik produkciónak.

2001. október 14. vasárnap
A dramaturg megnézi az összevágott filmet. Tetszik neki, de a rendező és a vágó nem hisznek neki. Megfogadják: még három napot dolgoznak rajta, mielőtt kiadnák a kezükből.

2001. október 17. szerda
Délutánra elkészül a Hukkle első vágott verziója. Ez ugyan még csak vázlat, durván összeillesztett snittsorrend, és a hang sincsen még rajta, de a történet érthetőségét már lehet tesztelni vele. A kiírás azonban estig eltart. Jócskán átlépik az ötórai turnusváltás idejét. A másik csapat türelmesen vár. Köszönet.

2001. október 18. csütörtök
A zeneszerző és a hangmérnök megtekinti a filmet. Újabb időpontegyeztetés. A film a vágóé, rendezői ígéret szerint, hadd trimmeljen. Most már meg lehet mutatni néhány embernek, ehhez kér a rendező 3 VHS kazettát.

2001. október 19. péntek
Délelőtt az új gyártásvezető közli a rendezővel, hogy a három VHS kazetta - az ünnepek miatt - csak jövő hét szerdára lesz meg. Kis vita után délutánra elkészül az átírás. A laborban összeállítják a próbahíváshoz a negatívot.

2001. október 21. vasárnap
Kiderül, hogy a három VHS kazetta közül csak az egyiken található kép. Vágás közben, a vágószoba gépe másol egy-egy új videokazettát. Ezeket juttatják el a közvetlen munkatársaknak.

2001. október 22. hétfő
Schulze Éva is megnézte a filmet. Szerinte érthető a történet, sőt összeáll a végére a sztori, de az elkészült film mégsem annyira konkrét, mint a forgatókönyv volt, amit ő nem tart bajnak. A vágószobában a vágó összébb húzza a snitteket.

2001. október 23. kedd
Az ünnep ellenére sem áll meg a munka. Néhány jelenetet szűkít a stáb. Esnek ki a snittek a filmből, gyorsul a mozi. Kegyetlenül vágják az anyagot. A rendező számára most érkezett el a lemondás ideje. Nem szabad belegondolni, mennyi munka után válik feleslegessé egy-egy leforgatott kép. Ha egy snitt nem illeszkedik az egész film szövetébe, kíméletlenül ki kell vágni. A temetés-jelenetet kétfelé osztják, így valószínűleg érthetőbbé válik a szerepe a történetben.

2001. október 24. szerda
A vágó trimmeli a snitteket. A vágóasszisztens a pénzéért és a szerződéséért háborog. A rendező a Moképben megbeszél. Egy timecode-pontos Beta átírást kellene elintézni a film első tíz percéről. A vágószobában lévő Beta erre nem képes. Délutánra sok-sok telefonálgatás után sikerül egy másik Beta-magnót szerezni. Egy kicsit belenyúlunk az utánunk érkezők vágóidejébe. De a kazettát így sem tudjuk a hangmérnöknek eljutatni.

2001. október 30. kedd
Most már látszik, hogy az első jelenetet biztosan nem tudjuk időre leadni a hangnak. Így csúszik a zörejezés időpontja is. A hangmérnökkel külön megállapodást köt a rendező, hogy a szerződésben foglalt november 15-ei határidő csak a film második felére vonatkozik, és ezután párhuzamosan dolgozhatnak novemberben: a vágó és a zeneszerző - kiegészülve Barna Balázs személyével - az első jelenettel, a hangmérnök a film további részével. Az első jelenet ugyanis nagyon időigényes, ritmusra vágott inzertanyag. Ennek a durván vágott változata van a hangmérnöknél, azt próbálja szinkronizálni.

vissza